تولید انواع برج خنک کننده

تولید انواع برج خنک کننده

 

تهویه و تبرید سار آفرین با بیش از 20 سال تجربه در حال حاضر در زمینه های تولید و خدمات تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع فعالیت می کند . از جمله این فعالیتها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

تولیدات :

تولید انواع برج خنک کننده فایبر گلاس و فلزی و بتنی ، چیلر ، هواساز ، ایرواشر ، پکیج یونیت ،  کندانسور هوایی ، فن کویل ، زنت  ، فن سانتریفیوژ و یونیت هیتر و اواپراتور و انواع کویل های سرمایشی و گرمایشی و …

تعمیرات و تأمین قطعات :

تعمیر برج خنک کننده ، بازسازی و بهینه سازی کلیه لوازم سرمایشی و گرمایشی ، تأمین واردات و ساخت قطعات یدکی ، گیربکس ، سطوح تبخیر  PVC   و PP  چوب اشباع ، پروانه ، انواع نازلهای توزیع آب ، برج خنک کننده و …

خدمات :

اجرای پایپینگ و احداث تأسیسات ، موتور خانه ، اجرای تأسیسات آبگرم و سرد ، اجرای پایپينگ صنعتی

همیشه یکی از مهمترین مسایلی که باید در فرآیندهای بزرگ صنعتی به آن بسیار توجه کرد این است که راه حل مناسبی را بتوان برای تولید گرمای بیش از حد دستگاه و ادوات به کار برد.گرمای بیش از حدی که معمولا در واحد های صنعتی و بواسطه دستگاه ها و تجهیزات آن محیط ایجاد می شود می تواند باعث کاهش راندمان کاری و حتی آسیب رساندن به دستگاه ها شود.معمولا برای عملیات خنک سازی از آب استفاده می کنند اما همین اب بعد از مدتی کوتاه گرم شده و دیگر نمی تواند مانع تولید گرما شود پس باید روشی را به کار برد تا آب گرم شده را بتوان سریعا خنک کرد و دوباره از ان در جهت خنک سازی استفاده نمود.اینجاست که نقش برج خنک کننده مشخص می شود. شما توسط برج های خنک کن می توانید فرآیند خنک سازی آب را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید و مجددا همان آب را به چرخه قبلی باز گردانید.

به جرات می توان گفت در یک واحد صنعتی اگر انواع برج خنک کننده نظیر برج خنک کننده فایبر گلاس و … وجود نداشته باشد نمی توان به فعالیت ادامه داد چرا که با گرم شدن بیش از حد دستگاه و ادوات میزان راندمان به شدت پایین آمده و حتی ممکن است خسارت های زیادی را به دستگاه و قطعات نیز وارد نماید.

مهمترین وظیفه برج خنک کننده این است که تا جای ممکن حرارت دستگاه ها را بگیرد و انرا به محیط اطراف منتقل نماید.هر چقدر این کار با کیفیت و دقت بالایی انجام شود در واقع دمای محیط بیشتر کاهش یافته و عملکرد بهرتی را می توان در ادامه کار دستگاه ها شاهد بود.البته خوب سلما برج های خنک کننده که دارای دقت و عملکرد بهتری هستند گران تر نیز می باشند.

با توجه به توضیحات ارائه شده می توان اینگونه توصیف کرد که برج خنک کننده جزیی غیر قابل انکار در هر واحد صنعتی است و نبودن ان می تواند خسارت های زیادی را به بار آورد.البته باید این نکته را نیز عنوان کرد که بعد از مدتی که یک برج خنک کننده در حال فعالیت است برای خودش نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد شود از قبیل :

فرسوده شدن قطعات داخلی دستگاه و از بین رفتن آنها

ایجاد جلبک و باکتری به دلی وجود محیط تاریک و مرطوب درون دستگاه

همچنین ایجاد رسوبات دردردون قطعات و بخش های مختلف دستگاه

در این بخش می خواهیم توصیفی کامل از یک برج خنک کننده داشته باشیم و قطعات و بخش های مختلف آنرا را به تفکیک برایتان شرح دهیم :

در بخش اول می توان بدنه دستگاه را نام برد.این بدنه از جنس گالوانیزه می باشد و معمولا دارای ضخامتی در حدود 2 میلی متر است.بخش های مختلف بدنه توسط پیچ و مهره به هم متصل شده است و هر زمان که بخواهیم برای مواردی همچون تعمیرات آنها را از هم باز کنیم این کار براحتی قابل انجام است.

بخش بعدی که در هر برج خنک کننده نقشی بسیار مهم و اساسی را بازی می کند فن است.فن دستگاه هر چقدر دارای کیفیت بالایی باشد می تواند عملیات خنک سازی را به خوبی انجام داده و در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت کار دستگاه خواهد شد.در این مواقع معمولا جهت طراحی و ساخت فن ها از استاندارد ul استفاده می کنند.

بخش بعدی که در انواع برج خنک کن می توان به آن اشاره کرد پکینگ ها هستند.پکینگ ها همان سینی های مشبکی هستند که در واقع وظیفه دارند سطح حرارتی میان اب و هوا را تا جای ممکن افزایش دهند تا عملیات خنک سازی با کیفیت بالاتری انجام شود.

بخش بعدی را می توان به حوضچه اختصاص داد. در این قسمت تمامی آب خنک شده جمع اوری شده و مجددا به سمت سیستم سرمایشی منتقل می شود.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : محمد
تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: