دستگاه اگزاست فن

دستگاه اگزاست فن

در این بخش می خواهیم در مورد دستگاه اگزاست فن صحبت کنیم.در ابتدا به معرفی این دستگاه می پردازیم.در اصطلاح  دستگاه اگزاست فن  از یک فن تشکیل شده که البته بر خلاف فن های معمولی می باشد و به جای دمیدن هوا  ان را به سمت خود می کشد و در واقع از محیط خارج می کند.به نوعی می توان عنوان کرد که اگزاست فن در واقع دستگاهی برای تخلیه هوای محیط است.می توان یکی از ساده ترین و عمومی ترین این دستگاه را در هر آشپزخانه ای دید. بله درتس است همان هوا کش معمولی نوعی اگزاست فن ساده است که وظیفه مکیدن هوا را بر عهده دارد.در مدل های صنعتی اما عمل مکش با قدرت های بسیار بالایی انجام می گردد و این عمل لازمه ان است که دستگاه فوق از پره های بسیار قدرتمندی تشکیل شده باشد.

اگر بخواهیم این دستگاه ها را تقسیم بندی نماییم می توان انها را در دو مدل گردش هوا و یا خروج هوا دسته بندی نمود.در مدل های گردشی بدین صورت است که هوا ابتدا فیلتر شده و بعد از اینکه به صورت کامل پاک شد دوباره به محیط باز خواهد گشت.

در اتاق هایی که به اتاق تمیز معروف هستند برای اینکه همشه هوا پاک و عاری از هرگونه آلودگی باشد باید به دقت از یک هوا ساز و یک اگزاست فن استفاده شود.در این گونه اتاق ها هوا ابتدا توسط هوا ساز فیلتر شده و به هوایی کاملا پاک مبدل می گردد و وارد محیط اتاق می شود و سپس توسط اگزاست فن مکیده شده و از اتاق خارج می گردد.همین چرخش هوا باعث می شود تا همیشه شما شاهد هوایی پاک و سالم باشید.

می توان در یک تقسیم بندی ساده دستگاه های اگزاست فن را به سه دسته سقفی و آکسیال و یوتیلیتی تقسیم کرد.در مورد نوع فن این دستگاه ها می توان در یک تقسیم بندی انها را در دو مدل آکسیال و یا سانتریفیوژ قرار داد.

 

 

انواع اگزاست فن
شرکت سارآفرین توانایی تولید و یا واردات اگزاست فن های مختلف را دارد. اگزاست فن های موجود در سه تیپ سقفی، آکسیال و یوتیلیتی است. از لحاظ فن، اگزاست فن ها می توانند دارای فن آکسیال و یا سانتریفیوژ باشند. فن ها معمولا یک طرفه و فوروارد هستند.

 

نقش اگزاست فن ها اینجا بیشتر مشخص می گردد که باعث ایجاد هوایی پاک و شرایط مناسبی برای زندگی انسان ها در محیط پیرامون فراهم می کند.اهمیت تهویه هوا همیشه برای بشر بسیار مهم بوده است. می توان برای پی بردن به این موضوع نگاهی به بادگیر های یزد انداخت که در واقع همان کار هواکش های امروزی را انجام می دهند.همچنین می توان به ساخت انواع سیستم های تهویه در دوران انقلاب صنعتی اشاره کرد.اما امروزه با پیشرفت های زیادی که در این صنعت انجام شده شاهد هستیم که از اگزاست فن ها در تمامی بخش ها در حال استفاده هستند.از کارهای صنعتی بزرگ و کوچک گرفته تا در منازل و محیط های مسکونی و شخصی.

 

در این بخش اطلاعات دیگری در مورد این دستگاه برای شما اماده و تدارک دیده ایم که خواندن ان خالی از لطف نخواهد بود :

– فن سانتریفیوژ  Exhaust & Centrifugal Fan

  • طرح گبهارد آلمان
  • فن فوروارد Forward
  • فن بکوارد Backward
  • ظرفیت های تهویه مطبوع و تهویه صنعتی ( فوق بزرگ )
  • اگزاست فن از نوع  مکنده – دمنده

کلمات کلیدی :

هوا ساز

هوا ساز خانگی

تعمیر برج خنک کننده

اگزاست فن

فن کویل کانالی

ایر واشر خانگی

برج خنک کننده

برج خنک کننده فایبر گلاس




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : محمد
تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: